سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانکس

گروه مهندسین راه کوشش با برند تجاری کانکس راکو طراح و تولید کننده انواع سازه های پیش ساخته در ایران
صفحه خانگی پارسی یار درباره

طراحی کانکس

طراحی کانکس فرآیندی است بسیار شبیه به طراحی معماری و حتی ابزار آلات و نرم افزار های مورد نیاز هردو نیز یکی بوده و برای انجام این کار داشتن دانش طراحی و زیبایی شناسی مورد نیاز می باشد. تنها تفاوت این دو در این است که برای طراحی کانکس نیاز است شخص طراح به اصول اولیه در صنعت پیش ساختگی و استاندارد های رایج در این حوضه کاری مصلت بوده و سپس اقدام به این کار کند.
برای انجام این عمل داشتن یک میز کار و لوازم مورد نیاز برای ترسیم الزامی بوده و اگر در نهایت قصد انجام ارائه سه بعدی را نیز داریم باید یک کامپیوتر با سخت افزار خوب و مجهز به نرم افزار های مورد نیاز جهت طراحی کانکس داشته باشیم.در غیر این صورت میتوان نقشه ها و طرح هارا بصورت دستی ترسیم و در نهایت به وسیله ماژیک یا آبرنگ پرزانته یا راندو کنیم اما قطعا استفاده از روش های کامپیوتری بهتر ، دقیق تر و زیبا ترخواهد بود و توسیه ما نیز استفاده از همین روش می باشد.

نکات مهم در طراحی کانکس:
مهمترین نکاتی که در هر نوع طرحی چه نوع کانکس و چه نوع معماری باید مور توجه قرار گیرد کاربری فضا و موارد مورد نیاز آن کاربری بوده و در طرح های نوین و خلاقانه می بایست حتما نمونه های قبلی مورد برسی و بازبینی قرار گیرد تا طرح جدید بگونه ای نشانه هایی از نوع های قبلی داشته با این تفاوت که نقص های آن برطرف گردیده و یا ظاهر زیبا تر و جدید تری بخود گرفته است.چرا که بدون طی کردن این مسیر ممکن است نمونه جدید دارای خطا های احتمالی زیادی باشد که در نهایت باعث مرجوع شدن آن خواهد شد و طراحی کانکس بی ثمر می گردد..


قیمت کانکس 12 متری

قیمت کانکس 12 متری و انواع آن به همراه امکانات داخلی و مشخصات فنی مصالح بکار رفته در ساخت این نوع کانکس همواره برای خریداران دارای سوالات بسیاری بوده است.در این مطلب تلاش شده تا با انواع آنها و دسته های مختلف و ارزش گذاری هرکدام توضیحاتی ارائه شود تا خریدار با مراجعه به این مطلب بتواند تشخیص صحیحی از کالای مورد نیاز خود بدهد.

برای روشن شدن موضوع قیمت کانکس 12 متری آنها را به تفکیک مصالح و کاربری در ادامه آورده ایم:

 

کانکس 12 متری سبک (کارگاهی یا معمولی)

این سازه که اصتلاحا کارگاهی سبک نامیده می شود از لحاظ قیمت ارزانترین آنها بوده و مناسب برای کاربری های کارگاه و اسکان کارگران در کارگاه های ساختمانی کوتاه مدت می باشد.چرا که مدیران پروژه های کوتاه مدت برای تجهیز کارگاه ساختمانی خود به دنبال کاهش هزینه های اولیه بوده و از طرفی زمان انجام عملیات عمرانی آنها حداکثر 18 ماه بوده و پس از آن دیگر به این سازه نیازی ندارند. پس منطقی است که به دنبال ارزانترین نوع آن بروند.

مشخصات فنی این سازه همانگونه که از اسمش پیداست از نوع سبک و شامل شاسی تیر آهن نمره 14 بصورت موازی ، ورق بدنه گالوانیزه نمره 30% با رنگ الکترو استاتیک ، اسکلت از پروفیل های 40*40 با ضخامت 1.15 میلیمتر ، عایق جداره ها از نوع پلی استایرن با ضخامت 4 سانتیمتر ، دیوارپوش داخلی از نوع pvc سفید قابل شستشو ، کف از نوع تخته نئوپان با ضخامت 16 میلیمتر و کفپوش pvc طرح پارکت به همراه سیم کشی کامل برق و تلفن بصورت روکار با داکت و فیوز مینیاتوری می باشد.قیمت کانکس 12 متری سبک حدود 9 میلیون تومان می باشد.

 

کانکس 12 متری سنگین (کارگاهی یا معمولی)

این نوع سازه نیز مانند مورد قبلی با ظاهری معمولی و مناسب کارگاه های ساختمانی می باشد با این تفاوت که در ساختار آن از مصالح سنگینی جهت پایداری و طول عمر زیاد سازه استفاده شده است. قیمت کانکس 12 متری سنگین نسبت به نوع سبک آن بیشتر بوده اما طول عمر و کیفیت مصالح آن نیز بسیار بیشتر است و مناسب برای کارگاه های عمرانی و پروژه های ساختمانی بلند مدت و چند ساله می باشد و حتی پس از اتمام پروژه می توان از آنها در پروژه های بعدی نیز استفاده کرد.

مشخصات کانکس 12 متری سنگین شامل شاسی تیر آهن نمره 16 بصورت موازی ، ورق بدنه گالوانیزه نمره 50% با رنگ الکترو استاتیک ، اسکلت از پروفیل های 40*40 با ضخامت 2 میلیمتر ، عایق جداره ها از نوع پلی استایرن با ضخامت 4 سانتیمتر ، دیوارپوش داخلی از نوع pvc روکش دار طرح دار درجه یک قابل شستشو ، کف از نوع تخته ضد آب با ضخامت 18 میلیمتر و کفپوش pvc طرح پارکت به همراه سیم کشی کامل برق و تلفن بصورت روکار با داکت و فیوز مینیاتوری می باشد. قیمت کانکس 12 متری سنگین حدود 15 میلیون تومان می باشد.

 

کانکس 12 متری سایدینگ (طرح کلبه ای یا ویلا اسپانیایی)

این سازه دارای ظاهری متفاوت و کمی لوکس بوده که به مانند کلبه یا خانه های ویلایی می باشد. مناسب برای قرار دادن در باغ ها و ملک های خصوصی به عنوان اتاق سرایداری و یا اتاقی برای استراحت عصر گاهی می باشد. از نظر مصالح نیز این سازه بسیار مقاوم و دارای طول عمر بالایی می باشد.در مکان های نظیر کارگاه ها نیز از آن استفاده می شود ولی معمولا به عنوان دفتر مهندسین یا اتاق جلسه و کاربری های مهم مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات کانکس 12 متری سایدینگ شامل شاسی تیر آهن نمره 16 بصورت دورکلاف ، ورق بدنه گالوانیزه نمره 50% با رنگ الکترو استاتیک طرح سایدینگ، اسکلت از پروفیل های 40*40 و 40*80 با ضخامت 2 میلیمتر ، عایق جداره ها از نوع پلی استایرن با ضخامت 4 سانتیمتر ، دیوارپوش داخلی از نوع pvc روکش دار طرح دار درجه یک قابل شستشو ، کف از نوع تخته ضد آب با ضخامت 18 میلیمتر و کفپوش pvc طرح پارکت به همراه سیم کشی کامل برق و تلفن بصورت روکار با داکت و فیوز مینیاتوری می باشد. قیمت کانکس 12 متری سنگین حدود 26 میلیون تومان می باشد.

 

کانکس 12 متری ساندویچ پانل (پانلی یا یخچالی)

بعضا در برخی جاها که عملیات ساختمانی در مناطق خیلی سرد و یا خیلی گرم قرار دارد و یا حتی کاربری های مسکونی و ویلایی در مناطق سخت اقلیم برای برپایی یک سازه پیش ساخته به دنبال کانکس ساندویچ پانل می آیند چرا که این سازه با داشتن عایق پلی یورتان بصورت تزریقی در جداره های خود بخوبی توان حفظ دمای داخلی را در شرایط سخت داشته و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

مشخصات کانکس 12 متری ساندویچ پانل شامل شاسی تیر آهن نمره 16 بصورت دورکلاف ، بدنه و سقف از نوع پانل های پیش ساخته دو طرف ورق فولادی گالوانیزه شده ، اسکلت از پروفیل های 40*40 و 40*80 با ضخامت 2 میلیمتر ، عایق جداره ها از نوع پلی استایرن با ضخامت 4 سانتیمتر ، دیوارپوش داخلی از نوع pvc روکش دار طرح دار درجه یک قابل شستشو ، کف از نوع تخته ضد آب با ضخامت 18 میلیمتر و کفپوش pvc طرح پارکت به همراه سیم کشی کامل برق و تلفن بصورت روکار با داکت و فیوز مینیاتوری می باشد. قیمت کانکس 12 متری سنگین حدود 26 میلیون تومان می باشد.


کانکس 12 متری کامپوزیتی ( لوکس)
این نوع سازه مختص کاربری های لوکس و معمولا به عنوان دفتر فروش یا اتاق جلسات در شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و هدف خریدار از تهیه این کانکس یک ارائه خوب و یا پرستیژ بالای یک مجموعه می باشد.

مشخصات کانکس 12 متری کامپوزیتی شامل شاسی تیر آهن نمره 16 بصورت دورکلاف ، پوشش خارجی بدنه از نوع ورق های کامپوزیت آلومینیومی و ورق سقف از نوع گالوانیزه با ضخامت 50% با پوشش کامل ایزوگام ، عایق جداره ها از نوع پلی استایرن با ضخامت 4 سانتیمتر ، دیوارپوش داخلی از نوع pvc روکش دار طرح دار درجه یک قابل شستشو ، کف از نوع تخته ضد آب با ضخامت 18 میلیمتر و کفپوش pvc طرح پارکت و یا سرامیک در ابعاد 60*60 به همراه سیم کشی کامل برق و تلفن بصورت روکار با داکت و فیوز مینیاتوری می باشد. قیمت کانکس 12 متری سنگین حدود 35 میلیون تومان می باشد.


کانتینر

کانتینر و موارد استفاده آن و اینکه توسط چه شرکت های تولید می شوند برای بسیاری سوال است چرا که امروزه این سازه های سنگین را در جاهای مختلف شهر و با کاربری های متفاوتی از جمله فروشگاهی ، مسکونی و یا انباری و حتی مغازه ای متوان مشاهده نمود. اما اینکه آنها از کجا آمده اند و برای چه منظوری تولید شده اند شاید برای شما نیز سوال باشد. در این مطلب نگاه کوچکی به تاریخچه آن و موارد استفاده آنها خواهیم پرداخت. منبع این مطلب برگرفته از مقاله کانتینر در وب سایت کانکس راکو می باشد.
اگر بخواهیم بطورخلاصه بیان کنیم باید گفت که کانتینر در واقع یک باکس آهنی مقاوم است که برای حمل کالا از کشوری به کشور دیگر در سازمان کشتی رانی مورد استفاده قرار میگیرد. تولید آن توسط کشور های خارجی که پیش تر آمریکا ، روسیه و ژاپن بودند انجام می گرفت اما امروزه اکثر آنها ساخت کشور چین می باشند. تولید آنها نیاز مند کسب مجوز ها و استاندارد هایی می باشد که توسط سازمانی بنام iso صادر می گردد و هر کدام دارای شناسنامه ای بنام برگ سبز می باشند. همچنین مشخصات برگ سبز آنها در قالب یک پلاک فلزی بر روی بدنه آنها نصب می گردد که اطلاعاتی نظیر سال ساخت و شرکت تولید کننده و شماره مجوز در آن مشخص شده است.
سهولت جابجایی کالا و محصولات توسط کانتیر عمده ترین دلیل استفاده از آن در صنعت حمل و نقل بوده و ابعاد آن نیز طوری در نظر گرفته شده است که بتوان آن را توسط تریلی ها به راحتی در جاده و اتوبان های شهری نیز حمل نمود. بدنه فولادی و قدرتمند این باکس های فلزی محصولات و کالا های درون آن را از آسیب دیدن در هنگام جابجایی و همچنین مورد سرقت قرار گرفتن محافظت می کند که این نیز یکی از ویژگی های آنها بشمار می آید.ایده اولیه این سازه ها توسط شخصی بنام مالکوم مکلین که خود یک راننده کامیون بوده و در بنادر حمل کالا مشغول بکار بود در سال 1950 شکل گرفت و سپس تمامی شرکت های حمل و نقل دریایی و حتی کمی بعد تر زمینی و هوایی نیز از این ایده استقبال کرده و خیلی زود دنیای حمل و نقل کالا توسط کانتینر دگرگون شده و به نوعی بشکل استانداردی برای این رشته تبدیل شد. بعد ها نوع های مختلفی از جمله اوپن ساید و اوپن تاپ و یا نوع تانکری و یخچالی نیز ساخته و هرکدام برای کاربری مخصوصی مورد استفاده قرار گرفت.

عمر کانتینر ها در واقع اگر بخواهیم بهتر بگوئیم عمر مفید آنها که در برگ سبز هر کدام ثبت شده پس از حدود چند سال به پایان و هیچ شرکتی نباید در صنعت حمل و نقل از آنها استفاده نماید چرا که امکان دارد آبند بودن و یا دیگر استاندارد های مورد نیاز را از دست داده باشد. در اینجاست که شرکت های بزرگی مانند کانکس راکو آنها را بصورت مزایده و عمده از بنادر خریداری کرده و برای استفاده های دیگری مانند انباری ، حمل زمینی کالا و یا استفاده های نوینی که امروزه در همه جای جهان شاهد آن هستیم مانند کانتینر برگر یا فروشگاه های سیار مورد استفاده قرار می دهند.


کانکس فانتزی

کانکس فانتزی چیست و چرا به این با این نام شناخته می شود؟ پاسخ به این سوال موضوع اصلی این مطلب می باشد.در واقع این محصول یکی از تولیدات گروه مهندسین راه کوشش با طراحی متفاوت و بسیار لوکس می باشد که کاربرد آن برای دفاتر اداری و اتاق جلسات و پذیرش ارباب رجوع و مشتریان یک مجموعه کاری می باشد.
پیرامون این سازه صحبت بسیار است و با انتشار اولین نسخه آن به بازار فروش تحولات بسیاری پس از آن در دنیای کانکس و سازه های پیش ساخته اتفاق افتاد. چرا که توجه ویژه به یک دفتر کار لوکس و درن تا این حد در سازه های پیش ساخته وجود نداشت و نوع های اداری نیز معمولا متشکل از یک اتاق ساده با شکل متعارفی بود اما با روی کار آمدن این محصول از گروه کانکس راکو دیگر مجموعه ها و شرکت ها برای دفاتر اداری اصلی خود می باشد به سراغ سازه های معمولی نرفته و هرکدام یکی از این دفاتر لوکس پیش ساخته را برای خود سفارش دادند.
طول نمونه اولیه این سازه 12 متر و عرض آن 4 متر بود که دارای یک اتاق مدیریتی داخلی و فضایی برای قرار گیری میز منشی و بخش بزرگتری برای قرار دادن میز کنفرانس در آن تعبیه شده بود. کف این کانکس فانتزی از نوع سرامیک های سفید یا شیری رنگ در ابعاد 60*60 سانتیمتر و سقف کاذب داخلی آن نیز از تایل های کناف در ابعاد 60*60 تشکیل شده بود که بخاطر هماهنگی با تایل های کف زیبایی محیط داخلی را دو چندان نشان می داد. سه طرف از بدنه این سازه را شیشه های سکوریتی برنز تشکیل داده و بدنه پشتی از نوع سالید و بدون پنجره می باشد.دیواره های داخلی این بدنه پشتی و پارتیشن داخلی از نوع پانل های پیش ساخته گچی بوده که روی آنها کاغذ دیواری شده است. در ب اصلی نیز از نوع ضد سرقت با قفل هوشمند اثر انگشتی می باشد که هم امنیت سازه را برای نگه داری اسناد و مدارک بالا برده و هم زیبایی ظاهری آن را دو چندان کرده است. برای دیدن تصاویر این سازه به اینجا مراجعه کنید.


کانکس راکو

کانکس راکو نام اختصاری گروه مهندسین راه کوشش می باشد که درواقع کوتاه شده این نام می باشئ. فعالیت اصلی این گروه طراحی و تولید انواع کانکس و سازه های پیش ساخته می باشد.راه کوشش متشکل از تعدادی مهندسین معمار و طراح صنعتی می باشد که در ابتدای فراغت از تحصیل خود از دانشگاه تهران گرد هم آمده و به فکر ایجاد یک تیم کاری برای فعالیت در زمینه پیش ساختگی افتادند. با گذشت زمان این گروه دچار تغیرات و تحولات زیادی شد و از تعداد کوچکی تبدیل به یک مجموعه بزرگ با تعداد زیادی پرسنل با تخصص های گوناگون گردید اما کلیت و سازمان اولیه خود را حفظ نموده است و همچنان مهندس امید طاهری در صدر هرم این مجموعه و به عنوان ستکان دار اصلی مجموعه می باشد.

روش های کار و تاریخچه محصولات کانکس راکو:
گروه مهندسین راه کوشش در زمان تولد خود برای شروع به فعالیت در عرصه پیش ساختگی با در اختیار داشتن دانش تخصصی به کمک تحصیلات عالیه خود در امر طراحی و ساخت انواع ساختمان شروع به انجام تحقیقات در حوضه تکنولوژی ها و روش های پیش ساختگی در کل جهان نموده و برای این منظور چندین نمونه خارجی را مورد برسی و از سالن های تولید ایشان بازدید حضوری به عمل آوردند. پس از اتمام مرحله تحقیقات جلساتی برای جمع بندی نتایج بدست آمده برگزار نمودند و ایده های اولیه طراحی محصولات خود را اتوود زدند.این اتوود ها برای کاربری های مختلف و بطور تخصصی زده شده بود به این صورت که مثلا برای کانکس فروشگاهی بیش از ده اتوود مختلف توسط طراحان ترسیم شده بود که با برسی و تلفیق طرح ها بهترین آنها انتخاب می گردید و نتیجه برای انجام مرحله بعدی طراحی و ترسیم دیتیل های فنی به مرحله بعد می رفت. درنهایت 12 نوع محصول با ویژگی های خاص و منحصر بفرد طراحی و به مرحله تولید راه یافتند.
درشروع ورود محصولات این گروه توجه همه خریداران کانکس را به دلیل زیبایی و منحصر بفرد بودن به خود جلب نمود و باعث گسترش روز افزون فعالیت های گروه مهندسین راه کوشش گردید و توجه سازمانها و نهاد های دولتی را نیز بخود جلب نمود دیری نگذشت که شهرداری ها و سازمان اتوبوسرانی و زیبا سازی شهری جز مشتریان اصلی کانکس راکو شدند.
ورود این گروه کاری به حوزه خانه های قابل حمل یا همان ویلاهای پیش ساخته زمانی بود که بسیاری از خریداران تقاضای سازه های پیش ساخته برای قرار دادن در باغ ها و ملک های شخصی خود نمودند. از این رو پس از برگزاری جلسه ای در دفتر راکو تولید خانه های پیش ساخته در دستور کار این گروه قرار گرفت.