سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانکس

گروه مهندسین راه کوشش با برند تجاری کانکس راکو طراح و تولید کننده انواع سازه های پیش ساخته در ایران
صفحه خانگی پارسی یار درباره

کانکس سرایداری

یکی از مشکلات رایج در بسیاری از آپارتمان ها بخصوص در شهر تهران نبود فضایی برای اسکان سرایدار می باشد. از سویی بالا بودن قیمت مسکن و آپارتمان در تهران باعث می گردد تا نتوان یک واحد اختصاصی در بسیاری از ساختمان ها برای این منظور در نظر گرفت . البته در برخی از ساختمان ها در مرحله نقشه کشی چنین فضایی تعبیه می شود اما تعداد چنین بنا هایی در مقایسه با کل بسیار کم است.از این رو برای تهیه چنین فضایی اقدام به ساخت آن با روش پیش ساختگی می کنند که معمولا با نام کانکس سرایداری شتاخته می شود. اصول و روش های ساخت این نوع سازه را در ادامه توضیح داده ایم.
ساخت کانکس سرایداری
در ساختمان ها و مجتمع ها معمولا فضا هایی وجود دارد که بلا استفاده است و معمول ترین آنها در پارکینگ و یا طبقه زیر همکف می باشد اما در برخی نیز این فضا در پشت بام قرار گرفته است.استفاده از چنین فضا هایی برای ایجاد خانه نگهبان یا همان سرایدار فضای مناسبی بنظر می رسد اما بهترین مکان برای ساخت کانکس سرایداری پیلوت بوده که بتوان از نور حیاط نیز برای روشنایی فضای داخل آن استفاده کرد، اگر چه پشت بام نیز نورگیر خوبی دارد اما هم دسترسی به آن کمی سخت تر از پیلوت بوده و هم سازه تحت دسترس مستقیم باد و باران می باشد که ممکن است در اتلاف انرژی آن تاثیر گزار باشد و از آن گذشته شخص سرایدار یک نیروی خدماتی می باشد که باید در نزدیکی واحد های مجتمع باشد تا بتواند ورود و خروج به داخل آپارتمان را نیز کنترل کند و همچنین پارکینگ و خودرو های پارک شده در آن را تحت نظر داشته باشد.از این رو ساخت کانکس سرایداری در پیلوت یا همان طبقه همکف بهترین مکان آن بوده اما در صورتی که چنین شرایطی محیا نباشد می بایست به گزینه های بعدی که نام برده شد فکر کنیم.
مشخصات کانکس سرایداری
این فضا باید بگونه ای باشد که بتوان یک خوانوار کوچک را در آن جای داد. اگر فضای موجود اجازه دهد بهتر است که دارای یک سالن و اتاق خواب کوچک باشد در غیر این صورت ناچار به حذف اتاق خواب خواهیم بود. همچنین بهتر است به دلیل کوچکی فضا سرویس بهداشتی و حمام برای استفاده سرایدار بیرون از سازه قرار گرفته باشد تا بوی نامطبوع آن به فضای اتاق نشیمن سرایت نکند.